söndag, november 11, 2007

Årets första snö!

Nu har snön kommit till skåneland. *huh*. Eller ja en norrlänning kanske inte tycker att det är snö utan mer några fjun men men - jag tycker snö iallafall. Men vädret är helt underbart vackert, blå himmel och sol så det är inte fy skam. Ska gå på en riktigt långpromenad så fort jag skrivit klart....Kallt som f*n är det men jag tänker bylsa på mig a lá Michelin gubbe så det ska nog gå bra *hihi*

Har kommit in i en mysko dygnsrytm. Somnar sen och vaknar supertidigt! *grr* Efter 4-5 timmars sömn verkar min kropp nöjd och det är helt värdelöst att försöka ligga kvar i sängen och somna om. Bra tycker katterna, dåligt tycker matte. Speciellt eftersom katterna och framförallt Bagherra har uppfattningen om att så fort jag rör på en lilltå så är det frukost som står på schemat. Kanske inte en så lysande idé kl 5/6 på morgonen eftersom de då vill ha kvällsmat tidigare. Inte skoj om de får för sig att inre klockan säger frukost kl 6 OM jag nu skulle lyckas sova längre någon dag. TÄnkte köpa öronproppar så jag slipper höra på gnällandet på morgnarna :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja så är det med oss katter vi vill gärna ha frukost tidigt, särskilt i fall man ska ut och jaga sen. Många hälsningar från Familjen i Katthuset.