söndag, juni 03, 2007

Fotbollsmatch och kattrimning

Igår var det ju dags för em kvalet mellan ärke rivalerna Sverige och Danmark. Själv är man ju kanske inte direkt intresserad av själva jagandet av en rund boll, men det är ju alltid trevligt att titta på svettiga killar jue!! Katterna tyckte att det var ganska trevligt att matte inte satt klistrat med trynet vid dumburken lika mycket som resten av familjen. Det innebar nämligen pedikyr och exercise. Bagherra fick en pälsgenomgång på cirka 45 minuter. Herregud katten låter ju värre än en bulldozer när han blir kammad. Sen var det busstund som stod på schemat, kondisen är kanske inte på topp men han har verkligen the look- the zeb machahan look! J

Sen var det dags för O’Malley, han är kanske inte direkt förtjust i att bli kammad. Han låter lika högt men det är inte på spinn knappen man trycker när man tar fram en katt kam. Däremot var lekstund hög uppskattat. Sprinterna gick både inom och utomhus så jag hade lite svårt att hänga med- jag kan nämligen inte går skutt på några meter upp och framåt. Jag har lite bortskämda katter som inte gillar att leka själv utan vill bli underhållna av den underlägsna arten- homosapiens. Men nu ligger de nöjda och belåtna och kan tänka sig att kika lite på killar med matte.

Igår var det även dags för att kolla av vikten på kissarna. O’Malley har faktiskt gått ner riktigt bra och är snart nere på den vikt jag vill ha honom på- några få hekto till så är vi framme! Bagherra har lite längre kvar, men sen är han ju också den som är framme först vid matskålen, O’Malley brukar få vänta till sist så jag är inte så förvånad. Så nu har vi inte längre några mulliga, lata katter utan sunda, normala och pigga katter. Jättehärligt trots att det blir en hel del bus och källing fasoner.

Annars idag så har jag jobbat nästan hela dagen så det har inte blivit tid till så mycket annat. Jag åkte hemifrån redan 6:30 imorse, katterna orkade knappt dra sig upp ur sängen för att säga hej då..*hihi*

Inga kommentarer: